Kinesiotaping

KinesiotapingAplikacje KinesioTaping widoczne są często w relacjach z różnego typu zawodów sportowych. Wspomagają one zawodników działając przeciwbólowo, zwiększając jednocześnie zakres ruchu, usprawniają mikrokrążenie oraz proces zdrowienia tkanek miękkich.

KinesiotapingWg założeń metody opracowanej przez dra Kenzo Kase, elastyczna taśma oddziałuje na skórę, powięź, układ krążenia/limfatyczny, mięśnie oraz stawy. Najczęściej „kolorową taśmę” aplikuję przeciwobrzękowo (przyklejona w odpowiednim napięciu i kierunku sama w sobie działa mechanicznie na tkankę podskórną wspomagając ewakuację obrzęku) oraz jako wspomaganie lub hamowanie pracy danego mięśnia. Kinesiotapingu można również użyć w aplikacjach więzadłowych, dla stabilizacji stawu, zazwyczaj jako uzupełnienie terapii lub zabezpieczenie np. przed startem w zawodach.

Z Kinesiotapingu coraz częściej korzystają osoby amatorsko uprawiające sport. Kolorowe elastyczne taśmy znają biegacze, kolaże, siatkarze, piłkarze, tenisiści, squashyści czy nawet pływacy. Należy oczywiście pamiętać, że najważniejsze jest określenie przyczyny danego problemu (Metoda MDT), jednak Kinesiotaping niejednokrotnie pomaga łagodzić objawy i przyśpieszać powrót do zdrowia.

Żeby jednak rzeczywiście mogło tak się dziać, kinesiotaping musi być aplikowany przez fizjoterapeutę, który ukończył odpowiedni kurs. Pozwala to w pełni wykorzystać właściwości elastycznej taśmy, ponieważ metoda nie polega jedynie na naklejeniu taśmy w bolesnym obszarze. Ważny jest przede wszystkim dobór rodzaju aplikacji, ułożenie kończyny, stopień rozciągnięcia mięśnia/ścięgna/więzadła podczas naklejania, kierunek przebiegu taśmy oraz stopień napięcia.

Kinesiotaping